Celem inicjatywy „Czujesz Klimat?” jest m.in. zbudowanie świadomości, że każdy z nas może podejmować bardziej przyjazne środowisku wybory. Ułatwiają je oznaczenia produktuktów wyróżniające się ze względu na dobry dla planety skład, opakowanie przyjazne środowisku i bardziej zrównoważoną produkcję. Ambasadorem akcji został Artur Rojek – kojarzony z proekologicznym stylem życia lider kultowego zespołu Myslovitz i dyrektor artystyczny OFF Festivalu.
„Czujesz Klimat?” to – dla klientów – przede wszystkim forma nawigacji po stacjonarnej i internetowej drogerii Rossmann. Dzięki tej inicjatywie możemy wybierać produkty z ekologicznym składem, opakowaniem lub sposobem wytwarzania. I to bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy. A wybór produktu ze znakiem „Czujesz Klimat?” to nasz pozornie niewielki, ale jednak znaczący wkład w walkę o szeroko rozumiany – lepszy świat. W ofercie Rossmanna jest obecnie ponad 2000 produktów oznaczonych znakiem „Czujesz Klimat?”. Ich pełna lista, a także szczegóły akcji są dostępne na stronie Czujesz Klimat! | Drogeria Rossmann.pl
Dzięki współpracy Rossmanna ze znanym muzykiem, możliwe jest wspólne dotarcie do szerokiego grona odbiorców z ideą dbania o środowisko nawet poprzez najdrobniejsze gesty. Jak przyznaje Agata Nowakowska, rzeczniczka Rossmanna: „Wybór Artura Rojka na ambasadora akcji był dla nas oczywisty. To artysta świadomy zagrożeń ekologicznych, od lat starający się żyć tak, by jak najmniej szkodzić środowisku – na OFF Festivalu muzyka i ekologia zawsze szły w parze. Jako muzyk Artur Rojek jest też dla nas uosobieniem klimatu rozumianego szerzej – jako dobra atmosfera, energia, wspólnota. Jesteśmy dumni, że mogliśmy połączyć siły i zostać sponsorem festiwalu, by jeszcze mocniej wspierać ważną dla obu stron ideę”.
Artur Rojek swoją decyzję o zostaniu ambasadorem akcji Rossmanna ogłosił podczas OFF Festivalu w Katowicach. Wspólnie z marką będzie promował bardziej ekologiczne postawy, bo nasze małe, codzienne wybory – także podczas zakupów – mają wielki wpływ na środowisko.
„Na OFF Festiwalu stawiamy m.in. na segregację odpadów, biodegradowalne naczynia i sztućce, infrastrukturę częściowo zbudowaną z materiałów eco friendly, a także rozbudowaną ofertę wege w strefie gastro. Robiliśmy to jako pierwsi, jeszcze przed tym jak wprowadzone zostały w tej kwestii europejskie przepisy. Staramy się być zawsze o krok do przodu. OFF jest od lat w czołówce najbardziej ekologicznych festiwali w Europie. Chcemy być nowatorscy i pokazywać, że wszystko to, co robimy, możemy robić mądrzej. I chociaż nie zbawimy tym całego świata, to mamy wpływ na najbliższe otoczenie, w którym funkcjonujemy. Wielkie zmiany powinniśmy rozpocząć od samych siebie! Cieszę się, że taka sieć jak Rossmann włącza się w promowanie tej ważnej idei” – przyznaje artysta.
Dobry klimat to bowiem nie tylko otaczająca nas przyroda i dbałość o środowisko, ale również przyjemna atmosfera i muzyka. Idąc tym tropem Rossmann został sponsorem popularnych festiwali muzycznych: Opener’a (na tegorocznym Open’erze po raz pierwszy w Polsce pojawiła się scena – w ramach „Czujesz Klimat?” – zasilana wodorem), Siesty oraz Great September. W nadchodzących miesiącach do inicjatywy i Artura Rojka dołączą kolejni ambasadorzy, którzy podzielą się swoimi sposobami na lepsze, bardziej przyjazne środowisku życie.
Alejakobiet.pl