Wydawnictwo Publicat prezentuje książkę „Prada. Obyczajowy fenomen”
Włochy, Mediolan, rok 1977. Spotkanie dwojga ludzi. On – Patrizio Bertelli – przedsiębiorca i wulkan pomysłów. Ona – Miuccia Prada – wytworna signorina, spadkobierczyni rodzinnej firmy i walcząca feministka. Nić porozumienia związała ich zarówno na gruncie zawodowym, jak i prywatnym.
Obecnie Prada to coś znacznie więcej niż dochodowa firma. To także symbol koncepcyjnego stylu, który przełamał dotychczasowe kanony estetyczne, stworzył nowe trendy i odcisnął piętno na modzie. W niezwykłej książce Paracchini analizuje kluczowe etapy tego fenomenu: od powstania firmy przez jej rozkwit i ekspansję po ślubie Miucci z Bertellim aż po osiągnięcie pozycji uznanej marki eksperymentującej w tak różnych dziedzinach, jak sztuka, architektura i…regaty żeglarskie.
A co z parą głównych bohaterów? Pośród niezliczonych sukcesów i nielicznych porażek Miuccia Prada i Patrizio Bertelli stanowią epicentrum tego uniwersum. Pod wieloma względami ich historia sprawia wrażenie zaczerpniętej wprost z kart powieści.
Gian Luigi Paracchini (ur. 1947) – z wykształcenia politolog, reporter i dziennikarz. Przez wiele lat pracy jako korespondent relacjonował bieżące wydarzenia, a także pisał o przestępczości, sporcie i – z dystansem osoby spoza branży – o świecie mody.
Książkę można kupić tutaj
Alejakobiet.pl