813
Kobiety. Płeć piękna, zdecydowanie bardziej atrakcyjna dla oka aniżeli męskie osobniki. Świat się zmienia, a wraz z nim przemijają nie tylko stereotypy, ale zanikają bariery. To dzieje się na naszych oczach i nie sposób temu zaprzeczyć. To co jakiś czas temu wydawało się że „nie przejdzie”, „nie sprzeda się”, dziś jest czymś naturalnym. Można odnieść te słowa do wielu kwestii. Choćby na przykład do obowiązków i pozycji jakie zajmują obecnie kobiety.
Nasi dziadkowie wciąż uważają, a na pewno pamiętają, że kobieta za czasów ich młodości, powinna była nosić cechy „matki Polki”, która w fartuchu będzie kroczyć dumnie po gospodarstwie, zahaczając po drodze o ogródek pełen własnoręcznie zasadzonych warzyw. Kolejno, na bazie zagarniętych z niego produktów zaraz po powrocie do domostwa przygotuje swojski obiad, by następnie po nim z uśmiechem na twarzy pozmywa
wszystkie naczynia.
Albo, że kobieta nie sprosta obowiązkom mężczyzny. To co przypisuje się facetom jest i musi pozostać dla nich. Niekoniecznie. Czasy się zmieniły, a wraz z nimi obyczaje. To z kolei pociągnęło za sobą zmiany postrzegania kobiety jako troskliwej matki i żony, której miejsce jest jedynie w domu, nieopodal garnków i innych atrybutów im przypisywanych, o których dziś dowiadujemy się głównie dzięki czarnym komediom i dowcipom.
Dziś kobieta to przebojowa osobowość, która nierzadko piastuje bardzo odpowiedzialne stanowiska, o wysokim statusie społecznym, a bijąca od niej pewność siebie, razi nieśmiałych mężczyzn. Obecnie podział dla roli żeńskiej i męskiej zatarł się, w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Choć temat zniewieściałych mężczyzn to materiał na niejeden rozległy artykuł. Patrząc jednak zdroworozsądkowo i tak jak być powinno, kobieta i mężczyzna mają takie same możliwości i prawo do osiągnięcia sukcesu na swojej drodze w karierze zawodowej. Dla dowolnie wybranego zawodu, rzecz jasna.
I choć są branże, które powinny z uwagi na siłę fizyczną pozostać jedynie pod banderą mężczyzn, to niektóre uległy przeobrażeniom. Na przykład IT. Dotychczas kojarzono ją głównie z mężczyznami. Dziś, kobiety wiedzą czym jest pozycjonowanie, bo same się tym zajmują. Są firmy, jak Eactive, które w swojej strukturze zatrudniają 50% kobiet i 50% mężczyzn. Zachowując równowagę pokazują, że płeć nie ma znaczenia. Liczy się wartościowy pracownik. Eactive jest przykładem na to, że pozycjonowanie, które wiąże się z branżą tożsamą z mężczyznami, może być prowadzone również przez panie. I niech tak zostanie.
Alejakobiet.pl