617
Punktualność i terminować to pożądana cecha charakteru przyszłego
pracownika. Gdy zadanie powinno być wykonane na czas, a pracownik musi
być o czasie w miejscu pracy, efektywnie wykorzystuje się każdą minutę.
Spóźnienie to poważna wada, która utrudnia pracę. Dlatego pamiętaj – nie
spóźniaj się!
pracownika. Gdy zadanie powinno być wykonane na czas, a pracownik musi
być o czasie w miejscu pracy, efektywnie wykorzystuje się każdą minutę.
Spóźnienie to poważna wada, która utrudnia pracę. Dlatego pamiętaj – nie
spóźniaj się!
Spóźnienie z powodem
81%
ankietowanych jest w miejscu pracy o wyznaczonej godzinie, a 17% ma
problem z punktualnością, według badań Instytutu Badania Opinii Homo
Domini. Polacy spóźniają się notorycznie, ale nie zawsze mówią o tym
wprost. Nikt nie chce być nazwany „spóźnialskim” w pracy i podpaść
przełożonemu. Będąc o czasie, szanujesz pracę, pracodawcę oraz klientów i
interesantów. Każda wymówka jest dobra, aby się usprawiedliwić, ale nie
zawsze ma sens.
ankietowanych jest w miejscu pracy o wyznaczonej godzinie, a 17% ma
problem z punktualnością, według badań Instytutu Badania Opinii Homo
Domini. Polacy spóźniają się notorycznie, ale nie zawsze mówią o tym
wprost. Nikt nie chce być nazwany „spóźnialskim” w pracy i podpaść
przełożonemu. Będąc o czasie, szanujesz pracę, pracodawcę oraz klientów i
interesantów. Każda wymówka jest dobra, aby się usprawiedliwić, ale nie
zawsze ma sens.
Do najpopularniejszych
powodów spóźnień należą: warunki na drodze, korki, opóźnione autobusy i
busy, odwołane pociągi. Dodatkowe usprawiedliwienie to kac, zaspanie i
poranny seks. Nie zawsze powód jest prawdziwym powodem. Czasem to tyko
wymówka, aby dłużej pospać i zapomnieć o służbowych obowiązkach. Wiele
przyczyn spóźnień to niewiarygodne i pokrętne tłumaczenie się. Każdemu
zdarzy się spóźnić, chociaż raz w życiu. Jednak ciągłe spóźnianie może
denerwować szefostwo, opóźniać pracę i zmniejszać efektywność zespołu.
powodów spóźnień należą: warunki na drodze, korki, opóźnione autobusy i
busy, odwołane pociągi. Dodatkowe usprawiedliwienie to kac, zaspanie i
poranny seks. Nie zawsze powód jest prawdziwym powodem. Czasem to tyko
wymówka, aby dłużej pospać i zapomnieć o służbowych obowiązkach. Wiele
przyczyn spóźnień to niewiarygodne i pokrętne tłumaczenie się. Każdemu
zdarzy się spóźnić, chociaż raz w życiu. Jednak ciągłe spóźnianie może
denerwować szefostwo, opóźniać pracę i zmniejszać efektywność zespołu.
To
pierwszy symptom braku motywacji i znudzenia pracą, więc motywowanie
pracowników to konieczne minimum, żeby efekty zadowalały. Warto zapytać
pracownika o prawdziwy powód, aby uniknąć utraty wykwalifikowanej kadry.
Na spóźnienie pracodawca powinien od razu zareagować i nie odkładać
rozmowy w czasie. Także w miejscu pracy dyscyplina i kontrola czasu ma
strategiczne znaczenie. A jeśli praca nadal ma wartość, jest wykonywana z
pasją na określony termin.
pierwszy symptom braku motywacji i znudzenia pracą, więc motywowanie
pracowników to konieczne minimum, żeby efekty zadowalały. Warto zapytać
pracownika o prawdziwy powód, aby uniknąć utraty wykwalifikowanej kadry.
Na spóźnienie pracodawca powinien od razu zareagować i nie odkładać
rozmowy w czasie. Także w miejscu pracy dyscyplina i kontrola czasu ma
strategiczne znaczenie. A jeśli praca nadal ma wartość, jest wykonywana z
pasją na określony termin.
Wygraj z czasem na medal
Domagasz
się wypłaty na czas i pilnujesz przelewów, a sam masz problemy z
terminami i stawieniem się na godzinę – tak ma wielu. Jednak
punktualność to często jedno z kluczowych wymagań rekrutacyjnych.
Punktualny jesteś też zdyscyplinowany, odpowiedzialny i potrafisz
planować siebie w czasie. Poza tym można Ci powierzyć samodzielne,
decyzyjne stanowisko, bo potrafisz zapanować nad kalendarzem i
zegarkiem. Wszystko zawsze jest perfekcyjne oraz zgodnie z harmonogramem
– praca przebiega płynnie i z rezultatem. Oto 3 metody na walkę z
czasem z owocnym skutkiem:
się wypłaty na czas i pilnujesz przelewów, a sam masz problemy z
terminami i stawieniem się na godzinę – tak ma wielu. Jednak
punktualność to często jedno z kluczowych wymagań rekrutacyjnych.
Punktualny jesteś też zdyscyplinowany, odpowiedzialny i potrafisz
planować siebie w czasie. Poza tym można Ci powierzyć samodzielne,
decyzyjne stanowisko, bo potrafisz zapanować nad kalendarzem i
zegarkiem. Wszystko zawsze jest perfekcyjne oraz zgodnie z harmonogramem
– praca przebiega płynnie i z rezultatem. Oto 3 metody na walkę z
czasem z owocnym skutkiem:
1. zapasowy kwadrans
– nie planuj wszystkiego, co do minuty, ale zostaw sobie zapas czasu na
nieoczekiwane sytuacje. Najpierw oszacuj ile potrzebujesz czasu na
zadanie i dotarcie do pracy. Potem dodaj 15 minut, aby spokojnie ogarnąć
sytuację. Alternatywą jest nastawienia godziny 15 minut do przodu.
Pracując i żyjąc z dodatkowym czasem, w sytuacji ekstremalnej nie
zawiedziesz.
– nie planuj wszystkiego, co do minuty, ale zostaw sobie zapas czasu na
nieoczekiwane sytuacje. Najpierw oszacuj ile potrzebujesz czasu na
zadanie i dotarcie do pracy. Potem dodaj 15 minut, aby spokojnie ogarnąć
sytuację. Alternatywą jest nastawienia godziny 15 minut do przodu.
Pracując i żyjąc z dodatkowym czasem, w sytuacji ekstremalnej nie
zawiedziesz.
2. notowanie na ekranie –
wszystko, co zapisane lepiej się pamięta. Plan dnia to dobre
rozwiązanie dla każdego zapracowanego. Zapisywać możesz nowocześnie,
czyli w telefonie, na tablecie i na komputerze albo tradycyjnie – w
kalendarzu i notesie. Dobrym pomysłem jest również prowadzenie
zaplanowanych i wykonanych zadań.
wszystko, co zapisane lepiej się pamięta. Plan dnia to dobre
rozwiązanie dla każdego zapracowanego. Zapisywać możesz nowocześnie,
czyli w telefonie, na tablecie i na komputerze albo tradycyjnie – w
kalendarzu i notesie. Dobrym pomysłem jest również prowadzenie
zaplanowanych i wykonanych zadań.
3. wyprzedzanie czasu
– najważniejsze rzeczy planuj z wyprzedzeniem. Wieczorem przygotuj plan
na następny dzień i spisz go. Zanotuj wszystkie sprawy do załatwienia w
kolejności od najważniejszych do mniej pilnych lub zgodnie z
kolejnością robienia. Możesz również zapisać godziny, w których masz
zrealizować zadanie albo przedziały godzinowe.
– najważniejsze rzeczy planuj z wyprzedzeniem. Wieczorem przygotuj plan
na następny dzień i spisz go. Zanotuj wszystkie sprawy do załatwienia w
kolejności od najważniejszych do mniej pilnych lub zgodnie z
kolejnością robienia. Możesz również zapisać godziny, w których masz
zrealizować zadanie albo przedziały godzinowe.
Wioleta Nowicka