592
Jeżeli zależy Ci nie tylko na efektywnej, ale i efektownej prezentacji Twojej oferty sprzedażowej, z pewnością powinieneś zastanowić się nad wyborem katalogu, który pozwoli Ci zrobić to w możliwie jak najlepszy sposób. To właśnie w nim znajdą się opisy produktów bądź usług, a także zdjęcia czy rysunki, które niewątpliwie powinny przedstawiać Twoją ofertę w jak najlepszym świetle. Jaki katalog powinieneś wybrać, by trafić do Twojego odbiorcy?
Katalog szyty
Szyte katalogi są stosunkowo tanim rozwiązaniem, jednak dobrym tylko w przypadku wydruku materiałów o niewielkiej objętości stron. Najczęściej są to więc broszury, foldery czy zeszyty. Tworzenie takiego katalogu polega na wydruku folderu, który kolejno łączony jest w grzbiecie katalogu za pomocą odpowiednich zszywek. Tak połączony katalog, z łatwością wpiąć można także do segregatora, co dodatkowo zabezpieczy go przed ewentualnymi uszkodzeniami.
Katalog klejony
Do większych objętościowo publikacji przeznaczone są z kolei katalogi klejone. To właśnie ta forma oprawy wybierana jest najczęściej i najchętniej. Jej zaletą jest nie tylko niska cena, ale i wyjątkowa trwałość. Dodatkowo, stosowane w nich wysokiej jakości kleje prepolimerowe, umożliwiają bardzo dobre przyleganie kleju oraz gwarantują nieprzeciętną wytrzymałość oprawy. Tak przygotowany katalog ma szansę spełniać swoją funkcję przez długi czas.
Katalog spiralowany
Jeszcze inną formą są katalogi spiralowane. Ich tworzenie polega z kolei na kompletowaniu poszczególnych kart katalogu, następnie ich dziurkowaniu, a potem łączeniu całości drucianą bądź plastikową spiralą. Rozwiązanie to gwarantuje nie tylko wytrzymałość katalogu, w którym zostało ono wykorzystane, ale i umożliwia wygodne jego przeglądanie.
Dodatkowe możliwości
Oprócz wyboru formy katalogu, możemy oczywiście zadecydować również o innych jego wizualnych aspektach. Ustalimy więc nie tylko wymiary produktu, ale i zaprojektujemy rodzaj oraz uszlachetnienie okładki – tym samym wybierzemy foliowaną, lakierowaną czy tłoczoną. W naszej gestii będzie leżało również określenie rodzaju papieru odpowiedniego dla naszej publikacji.
Wybór papieru
Jedną z ważniejszych kwestii jest także wybór odpowiedniego papieru. Katalogi, ze względu na przeważnie większą objętość stron, drukowane są offsetowo. Najczęściej stosowanym rodzajem papieru jest gładki papier kredowy. Do wyboru mamy papier błyszczący, który będzie odbijał światło bądź matowy, który z kolei rozproszy je. W naszym katalogu najlepiej zastosować papier błyszczący, który wydaje się być bardziej nasycony i wyraźny.
Alejakobiet.pl