Projekty Kenzo łączą klasyczną europejską modę z japońskimi wpływami. Sweter z kultowym tygrysem to marzenie każdego fashionisty. A czy Ty już znasz tę konsekwentnie płynącą pod prąd markę? Oto 10 faktów, które musisz wiedzieć o KENZO!
1. Buntownik z wyboru
Młody Takada Kenzo wychowywany był przez konserwatywne małżeństwo Japończyków w kraju kwitnącej wiśni. Wbrew woli rodziców, zamiast kontynuować naukę poezji, uczęszczał do Tokyo Bunka Fashion College, gdzie był jednym z pierwszych studentów płci męskiej. Kiedy przeniósł się do Paryża, nie od razu zdobył serca miłośników mody. Nie poddawał się jednak i uparcie dążył do celu mimo nieprzychylności krytyków.
2. Uznane KENZO
Marka KENZO jest częścią francuskiej grupy dóbr luksusowych LVMH.
3. Kultowy tygrys
Ryczący tygrys to znak rozpoznawczy marki KENZO. Z początku umieszczony został na plecach skórzanej kurtki będącej jednym z elementów pierwszych kolekcji Japończyka. W 2012 roku, dyrektor kreatywny chciał umieścić go na dresowej bluzie do własnego użytku. Mimo niechęci Takady do takiego pomysłu, okazał się on projektem, który wyprzedał się w dwie godziny po tym, jak ogłoszona produkcję masową.
4. Miejska dżungla
Pierwszy swój butik Takada Kenzo otworzył w Paryżu pod nazwą Jungle Jap. Sklep udekorowany był na zielono i do złudzenia przypominał prawdziwy las deszczowy. Po dziś dzień jest to motyw, który przewija się we wszystkich kolekcjach KENZO i który zapewnił marce opinię ekscentrycznej i nowatorskiej.
5. Perfumy KENZO
Tworzone przez markę perfumy KENZO są takie, jak jej ubrania – świeże, intrygujące i łączące w sobie to co najlepsze w kulturze europejskiej i japońskiej. Kompozycja Kenzo de Kenzo uznana została arcydziełem japońskiej kompozycji kwiatowej i zapoczątkowała nową erę w świecie perfumiarstwa.
6. Nie tylko moda
KENZO znane jest nie tylko z projektowania ubrań i perfum. W 2005 roku marka wypuściła na rynek kolekcje dizajnerskich naczyń oraz mebli, sygnowanych nazwą Gokan Kobo.
7. Dizajnersko i charytatywnie
Dochód z kolekcji wiosna-lato 2014 został w całości przekazany na rzecz fundacji chroniącej oceany Blue Marine Foundation. Były to pierwsze ubrania KENZO skierowane zarówno do mężczyzn, jak do kobiet i sprzedawane były jako unisex.
8. Moda dla wszystkich
W 2016 marka KENZO nawiązała współpracę z sieciówką odzieżową H&M. Ubrania od Takady, dostępne w przystępnych cenach rozeszły się niczym świeże bułeczki tuż po tym, jak pojawiły się w sklepach.
9. W zgodzie z naturą
Aktualne kolekcje KENZO wykonywane są wyłącznie z naturalnych materiałów, które są bezpieczne dla środowiska naturalnego. W wywiadach Takada często podkreśla, jak ważny jest dla niego kontakt z naturą i dbanie o nią na co dzień.
10. Bez limitów
Przy okazji współpracy ze szwedzką linią butików H&M, dyrektorzy KENZO podzielili się ze światem misją, jaka od początku przyświecała marce. Jak mówią Carol Lim i Humberto Leon:
„Chcemy stworzyć coś ambitnego, przesunąć granice i przekazać całemu światu nową energię Kenzo.”
Alejakobiet.pl