Strona główna Aktualności Planujesz założyć własny sklep odzieżowy? Zobacz, o co powinnaś zadbać

Planujesz założyć własny sklep odzieżowy? Zobacz, o co powinnaś zadbać

przez admin

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej z jednej strony stanowi dużą szansę samorozwoju oraz dobre perspektywy zarobkowe, z drugiej zaś wiąże się z nowym zakresem obowiązków i spraw, o które należy dbać. Poznaj najważniejsze aspekty, o które musisz się zatroszczyć, gdy chcesz prowadzić swój sklep odzieżowy.

Punkt pierwszy: poszukaj dostawców lub podpisz umowę z firmą krawiecką

Jeżeli chcesz mieć swój sklep, musisz zadbać o dostępność produktów. W zależności od tego, od jakiego założenia wychodzisz, możesz albo poszukać dostawców, albo też podpisać umowę z firmą krawiecką. Zakładając, że w swoim pierwszym biznesie nie będziesz zlecać szycia odzieży od podstaw, a jedynie odsprzedawać już istniejący towar, możesz skorzystać z tego, co oferuje hurtownia odzieży. Konkurencyjne ceny, duży wybór produktów pochodzący od różnych producentów i z różnych kolekcji – to najważniejsze zalety tej formy pozyskiwania produktów do swojego sklepu.

Punkt drugi: ustal profil klientek, do której chcesz trafić

Można by powiedzieć, że ilu ludzi na świecie, tyle potrzeb. Jednak w zakresie mody damskiej można bez większych trudności wskazać kilka zasadniczych segmentów, takich jak niska, średnia i wysoka półka cenowa. Wybór profilu klientek, do których chcesz dotrzeć ze swoją ofertą, w ogromnej mierze zdeterminuje produkty, jakie będziesz sprzedawać w swoim sklepie. Wiąże się z tym również kwota, którą będziesz musiała zainwestować w towar. Dobrze to przemyśl i dopasuj do tego zarówno kanały działania, jak i promocji marki.

 

Punkt trzeci: ustal, gdzie będziesz przechowywać towar

Na początek, gdy będziesz prowadzić działalność online na niewielką skalę, oddzielny pokój w mieszkaniu powinien wystarczyć do przechowywania towaru, którym handlujesz. W sytuacji, gdy redukcja kosztów stałych do minimum ma znaczenie, takie rozwiązanie pozwala nieco zaoszczędzić. Jednak wraz z biegiem czasu i wraz z rozwoju działalności może się okazać, że produkty i kartony do ich pakowania zajmują tak dużo miejsca, że skutecznie zabierają Twoją życiową przestrzeń. Wówczas warto zdecydować się na przechowywanie produktów w magazynie. W wielu przypadkach istnieje możliwość bezpośredniej wysyłki zamówionego towaru na adres klientki, co uprawnia, przyspiesza i automatyzuje cały proces. Warto rozważy kwestię przechowywania towarów jeszcze przed rozpoczęciem prowadzenia działalności. Koszt magazynowania u zewnętrznego dostawcy powinien być też zawarty w biznesplanie.

Alejakobiet.pl

Zasubskrybuj I bądź na bieżąco


Mogą Cię zainteresować

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy komfortu użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej