W Polsce jedną z częstych przyczyn zgonów jest choroba nowotworowa. Według statystyk więcej kobiet niż mężczyzn choruje na raka – w naszym kraju żyje około 360 tysięcy osób z chorobą nowotworową rozpoznaną w ciągu ostatnich 5 lat.
Szczególną rolę w walce z tą groźną, ale w bardzo wielu przypadkach uleczalną chorobą odgrywają regularne badania pozwalające na jak najszybsze wykrycie nowotworu, co znacząco zwiększa szanse na skuteczną terapię.
Wśród wielu organizacji i firm zaangażowanych w propagowanie świadomości zdrowotnej Polek i Polaków są również te, których produkty znajdziemy w naszych kosmetyczkach. Producenci kosmetyków współuczestnicząc w różnego rodzaju kampaniach i akcjach dokładają swoją „cegiełkę” w walce z nowotworami.
W ramach tegorocznej kampanii każdy uczestnik marszu będzie mógł przyłączyć się do walki z rakiem i pomóc innym. Obecność na AVON WALK – Marszu Różowej Wstążki 2014 oraz późniejszym pikniku ma istotne znaczenie, ponieważ liczba uczestników i ich zaangażowanie przełoży się na liczbę ufundowanych przez AVON badań USG piersi. Wystarczy 7 czerwca o godzinie 12.00 zjawić się przy Kolumnie Zygmunta, skąd pod hasłem „Rusz z pomocą!” wystartuje AVON WALK – Marsz Różowej Wstążki. Każdy, kto zdecyduje się pokonać trasę i zaangażować w dodatkowe aktywności przewidziane przez organizatora, przyczyni się do ufundowania kolejnych badań USG piersi.
Akcja wspierana jest także przez wyjątkowe Ambasadorki: utalentowaną prezenterkę telewizyjną – Agnieszkę Popielewicz, znakomitą aktorkę – Małgorzatę Pieczyńską oraz znaną aktorkę i producentkę teatralną – Beatę Ścibakównę. Najważniejsze wydarzenie kampanii AVON WALK – Marsz Różowej Wstążki uświetnią swoją obecnością także Ambasadorki produktów marki AVON – Weronika Rosati i Małgorzata Socha oraz nowy męski Ambasador – Jarosław Bieniuk.
W akcję zaangażowała się również znana, polska projektantka Gosia Baczyńska, która stworzyła unikalne koszulki dedykowane kampanii. Można je już kupić na stronie internetowej poświęconej wydarzeniu www.avonwalk.pl oraz 7 czerwca podczas AVON WALK – Marszu Różowej Wstążki. Koszulka jest symbolem solidarności w walce z rakiem piersi. Każdy, kto ją kupi wspomoże kampanię. Całkowity dochód ze sprzedaży koszulek przeznaczony będzie na Stowarzyszenie Amazonki Warszawa – Centrum, w celu dofinansowania badań USG piersi.
Ważnym elementem wydarzenia jest możliwość skorzystania na miejscu z badań USG, konsultacji lekarskich oraz mammograficznych. Przewidziano także liczne atrakcje, m.in. strefy urody, gdzie każda kobieta będzie mogła zrobić manicure lub profesjonalny brafitting, a także skorzystać z porad makijażystki AVON Hanny Knopińskiej oraz gwiazdy – Weroniki Rosati. Organizator zaplanował także coś dla dzieci – kącik zabaw z animatorami i czytanie bajek z Małgorzatą Sochą. Przewidziano także strefę sportową, gdzie najmłodsi miłośnicy piłki nożnej będą mogli wziąć udział w zabawie z Jarosławem Bieniukiem. Odbędą się także koncert polskiej gwiazdy – Marysi Sadowskiej.
Inna marką kosmetyczną aktywnie wspierającą walkę z nowotworami jest Pharmaceris – polska marka po raz drugi jest partnerem ogólnopolskiej kampanii społecznej RAK TO SIĘ LECZY (www.rak.tosieleczy.pl). Marka dermokosmetyczna Pharmaceris jako ekspert w pielęgnacji skóry problematycznej zachęca wszystkich do poddawania się badaniom profilaktycznym, a okresie letnim poleca bezpieczne korzystanie ze słońca.
22 czerwca w Łodzi odbędzie się drugi z zapowiadanych biegów charytatywnych kampanii „Rak. To się leczy!”. Na uczestników biegu czeka nie tylko 5-kilometrowa trasa, ale także nasz znak rozpoznawczy – miasteczko zdrowia, muzyka i edukacja onkologiczna podana w przystępny i pozytywny sposób. Zapraszamy do zapisów całe rodziny, bo każdy, kto pokona trasę (biegiem lub marszobiegiem), otrzyma medal kampanii „Rak. To się leczy!”, atrakcyjny pakiet startowy, a dodatkowo będzie miał szansę wygrać nagrody ufundowane przez partnerów wydarzenia.
Opłata startowa wynosi 35 zł. Środki zebrane z zapisów zostaną przekazane na zorganizowanie jeszcze większej ilości bezpłatnych badań i konsultacji lekarskich dla mieszkańców mniejszych miast oraz działania edukacyjne dotyczące profilaktyki nowotworowej.
Grażyna Kowalik / materiały prasowe