Kobiece, niebanalne i na przekór obowiązującej modzie – projekty domu mody Chloé podbiły serca kobiet na całym świecie i od ponad 60 lat uwodzą delikatnością i elegancją. Za sukcesem francuskiego domu mody stoją takie nazwiska, jak McCartney czy Lagerfeld, jednak wszystko zaczęło się od tego, aby codzienna moda pret-a-porter, zyskała odrobinę sznytu houte couture.
Dom mody Chloé swoja historią sięga 1952 roku, kiedy to projektantka Gaby Aghion wraz ze swym mężem Jacquesem Lenoirem postanowili połączyć siły w twórczej działalności. Nazwa Chloé, pochodzi od imienia przyjaciółki Aghion, ponieważ projektantka uznała za zbyt pretensjonalne nazywanie domu mody własnym imieniem.
Elegancja na ulicach
Wspólna wizja Gaby i Jacquesa przeciwstawiała się ówczesnym modowym trendom i w świecie zdominowanym przez oficjalne kobiece stroje, chcieli zaproponować paniom ubrania w stylu artystycznej bohemy, niepozbawionych jednak elegancji. Stąd właśnie styl Chloé pełen jest zwiewnych tkanin, falban, wzorzystych deseni i kwiatów. Jasnym celem projektantki było wprowadzenie luksusu oraz polotu do ubrań typu pret-a-porter, czyli mody codziennej
Strzał w dziesiątkę
Alternatywne do ówczesnych trendów spojrzenie na kobiecą modę okazało się doskonałym pomysłem. Kobiety z miejsca pokochały zwiewne suknie, koronki, luźne płaszcze, dla których inspiracją był bezpretensjonalny styl boho. Już w pierwszych latach działalności wśród klientek domu mody Chloe znalazły się m.in. Jackie Kennedy, Grace Kelly czy Bridgitte Bardot.
Z Chloé wiążą się nie tylko słynne klientki. To właśnie w pracowni stworzonej przez Aghion i Lenoira rozwijały się kariery takich projektantów jak Stella McCartney czy Karl Lagerfeld. To właśnie za sprawą tego ostatniego dom mody Chloé stał się jedną z najbardziej pożądanych marek w świecie.
Anatomia stylu
Wraz z kolejnymi zmianami na stanowisku dyrektora artystycznego, projekty domu mody Chloé ulegały pewnym zmianom. Phoebe Philo dodała marce więcej ulicznego stylu, a ubrania stały się bardziej casualowe. Z kolei za czasów Hannah MacGibbon dom mody proponował minimalistyczne stroje, pełne nienachalnej elegancji. Natomiast Clare Waight Keller, która piastowała stanowisko głównej projektantki do marca tego roku, ukierunkowała pracę Chloé na powrót do tradycji, czyli zwiewnych sukienek i kobiecego stylu pełnego koronek, delikatnych barw i naturalnych materiałów. Obecnie za sterami Chloé Natacha Ramsay-Levi, która dotychczas była dyrektorem kreatywnym w Louis Vuitton.
Niezależnie od zmieniających się projektantów stojących na czele domu mody, ubrania sygnowane logo Chloé zawsze łączyła kobieca elegancja, jasne barwy, perfekcyjne materiały oraz idealne przeszycia. W ofercie marki obok ubrań znajdują się również kultowe już torebki począwszy od słynnej Paddington Bag czy zdobionej biżuteryjnymi detalami Drew, aż na utrzymanej w stylu vintage Hudson skończywszy.
Muzy Chloé
Ściśle przemyślana filozofia towarzyszy marce nie tylko przy tworzeniu projektów ubrań. Kolejne ambasadorki marki, nazywane przez twórców muzami, swoją osobowością i wyglądem musiały odzwierciedlać to, co w projektach Chloé jest najważniejsze – niezależność wobec obowiązujących trendów i naturalność. Dlatego właśnie ambasadorkami Chloé są nie tylko światowej sławy modelki, jak Anja Rubik, ale też gwiazdy estrady np. Florece Welch czy kobiety z pogranicza mody i biznesu, jak włoska blogerka i bizneswoman Chiara Ferragni.
Alejakobiet.pl