852
Co wpływa na jakość oraz efekt wykonywanych obowiązków? Pozytywne nastawienie i zgrany zespół to już połowa sukcesu! Najlepsze relacje w miejscu pracy to gwarancja, że wszystko jest na najwyższym poziomie. Dobry zespół to fantastyczne wyniki w pracy!
Komunikacja interpersonalna w pracy
Nie tylko wiedza i wrodzona inteligencja jest gwarancją sukcesu zespołu. Równie ważna co umiejętności i doświadczenie grupy jest komunikacja. Jako istoty społeczne nie możemy żyć bez porozumiewania się. A jeśli grupa ma być skuteczna i efektywna musi umieć się dogadać. Przemawiają za tym 3 najważniejsze argumenty:
1. Przetrwanie w biznesie i jego sukces zależy od relacji między pracownikami. Ciągle pracuje się z ludźmi i między ludźmi – tylko pozytywne relacje są gwarancją rozwoju firmy. „Specjaliści bez kompetencji społecznych nie mają przed sobą przyszłości” (W. Lanthaler, J. Zugmann). Ponadto „umiejętność postępowania z ludźmi jest takim samym towarem handlowym jak cukier czy kawa. I zapłacą za tę umiejętność więcej niż za jakąkolwiek inną pod słońcem” (J. D. Rockefeller).
2. Umiejętność porozumiewania się i dogadania w każdej sytuacji zawodowej pomaga w stworzeniu najlepszej atmosfery w pracy. Sumienne wykonywanie obowiązków to za mało. W pracy niezbędna jest także życzliwość, uprzejmość i uśmiech. To sprawia, że otoczenie jest przyjemne i chce się w nim przebywać oraz do niego codzienne wracać. Nie zrobisz wszystkiego sam! Większość zawodów wymaga od nas pracy zespołowej, a zespół, który się lubi pracuje lepiej i szybciej!
3. Jeśli zajmujesz stanowisko kierownicze, musisz wzbudzać szacunek, wiarygodność i zaufanie. Musisz też umieć kierować zespołem i rozdzielać obowiązki zgodnie z jego możliwościami i predyspozycjami. Dlatego warto jest znać swój zespół – jego zalety i wady, ograniczenia i szanse! A jest to możliwe tylko wtedy, gdy panuje zaufanie oraz wzajemny szacunek między wszystkimi.
Bez integracji nie ma relacji – także w firmie!
Integracja to poznawanie siebie nawzajem, to budowanie zaufania i wiarygodności w oczach innych. To także tworzenie przyjemnej atmosfery w miejscu pracy. Tylko taka atmosfera i dobrze dobrani pracownicy są gwarancją efektywnie wykonywanej pracy. Dlatego niezbędne są imprezy i spotkania integracyjne!
Poprzez wspólne spędzanie czasu poza firmą bardziej się poznajemy, zdobywamy przyjaźnie i otwieramy się na innych. Miejsce pracy to nie zawsze idealne miejsce na integrację. Trzeba zatem stworzyć korzystne warunki, by w pracy i po pracy także być zespołem. Nie da się stworzyć skutecznego zespołu bez wzajemnego poznania swoich możliwości i zainteresowań. Nie można być dobrym zespołem, jeśli sobie nie ufamy i nie chcemy być jego częścią. Imprezy integracyjne, czyli wspólne wyjazdy czy spotkania poza godzinami pracy to idealne rozwiązanie. To także okazja do wspólnych przeżyć i nie tylko. Trzeba się po prostu polubić, a w pracy nie zawsze mamy na to czas. Kiedy przychodzi potem chwila na pracę zespołową podchodzimy do wszystkich z dystansem, a przecież mamy grać w jednej drużynie. Zgrany zespół to wydajna i efektywna praca! Bo tylko razem możemy więcej, szybciej i sprawniej. Dlatego budowanie grupy zacznij od integracji i zorganizowania niezapomnianej imprezy!
Pozytywne relacje w zespole pomagają w szybszym rozwiązywaniu problemów i podziale zadań. Efektywność pracownika jest wtedy większa, co poprawia funkcjonowanie całej firmy.
Firma to Ja – Ja to firma
Firmę tworzą pracownicy, dlatego dbając o pracowników dbamy o firmę. Utożsamianie się z firmą jako całością nie tylko wpływa na efektywność pracy, ale również sprawia, że bardziej dbamy o swoje. Zintegrowana grupa pracowników, która utożsamia się z firmą i pracuje w imię jej priorytetów to podwójna siła!
Praca to nie tylko praca, ale zdecydowanie coś więcej! To ludzie i ich wzajemne relacje oraz potrzeby. Aktywny wypoczynek, zabawa i adrenalina – tego potrzebuje pracownik. Zadbaj o pracownika i zobacz, ile dzięki temu możesz zyskać. Postaw na imprezy integracyjne!
Wioleta Nowicka